I går installerade jag ett nytt el-skåp i garaget. Den innehåller en huvudbrytare, Energimätare och automatsäkringar. Det skall även installeras en jordfelsbrytare. Den inköptes i dag. Så 2017-08-02 var energiförbrukningen 0KWh. Energimätaren har även en pulsutgång som jag tänker använda för att mäta med ex. en Arduino. När jag kopplar in Nät i garaget kan den logga direkt till en Web-sida där jag kan se förbrukningen i realtid. Tills dess kommer jag sätta upp en liten log-bok så att jag kan ha kontroll på hur mycket el jag förbrukar och när. Första natten laddade jag ca 45KWh.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.